בחירת חברת ניהול מבנים ומשרדים מסחריים: הקריטריונים והיעדים

בניין בית השחם פתח תקווה

הבחירה בחברת ניהול מבנים ומשרדים מסחריים היא צעד מרכזי בעולם העסקים והנדל"ן. הפרויקטים הנדל"ניים, בניית מבנים מסחריים וניהול משרדים מחייבים יעדים ברורים ואסטרטגיה נכונה להשגת תוצאות מיטביות. בחירת החברה הנכונה לניהול מרכז מסחרי או מרכז לוגיסטי יכולה לחסוך משאבים רבים בעתיד. על כן, בפרק הזה, נשוב ונשקול את הקריטריונים המרכזיים והיעדים שיש לקחת בחשבון בבחירת חברת ניהול מבנים ומשרדים מסחריים.

קריטריונים לבחירת חברה לניהול ואחזקת מבנים ומרלו"גים

עוד בטרם בחרתם חברת ניהול, רצוי מאוד לשאול מספר שאלות רלוונטיות שיקלו עליכם את הבחירה:

  1. מוניטין וניסיון קודם של החברה  – בראש ובראשונה בדקו המלצות. מהם הפרויקטים הקודמים שהחברה ניהלה? בקרו  במבנים סמוכים, לקוחות קיימות ופוטנציאליים ואנשים נוספים המכירים את החברה ופועלה והן מבחינת הוכחת הניסיון בניהול מבנה באותו סדר גודל כמו שלכם. בדקו האם החברה אמינה, מוכרת, וותיקה
  2. אנשי צוות – מומלץ לבדוק מי הם אנשי הצוות העובדים תחת חברה זאת, ולו רק ברמת הידיעה כי אינם מתחלפים במהרה ועושים עבודתם בצורה יעילה וטובה.
  3. ספקי משנה – כל חברת ניהול נעזרת בספקי משנה לעבודות התחזוקה השוטפות שבמבנה. מומלץ לבדוק האם הספקים הנם אותם הספקים בדיוק, או שמא קיים מבחר של ספקים עמם החברה עובדת וזאת משום שבניגוד לעובדים, ספקים קבועים עשויים להצביע על אפשרויות מיקוח מצומצמות על המחיר ועל טיב השירות וסגירת עסקאות שלא תמיד כדין בין החברות השונות לבין חברת הניהול.


מבנה תמחור שירותי החברה

קיימות שתי שיטות עיקריות להערכת תמחור שירותיה של חברת ניהול מבנים:

  1. עלויות תקציב + סכום קבוע מראש לדמי הניהול (cost+fix )אך לא כל שינוי או הפתעות תלויות. שיטה זאת נהוגה יותר בשנים האחרונות משום שהרווחיות הקבועה והלא תמיד גבוהה ביחס לשירות הניתן.
  2. עלות העבודה של ספק המשנה (בין אם ניקיון, אבטחה, תיקונים וכו') ועוד אחוז מסוים (cost+ 15%). שיטה זאת היתר מקובלת ונהוגה יותר בעבר, אך פחות אהובה על שוכרי השירות, משום שככל שעלות העבודה של ספק המשנה עולה, כך המחיר עולה בהתאם, כך שלא נדיר לגלות "הפתעות" בסיכומו של חודש זה או אחר. בשיטה זו האינטרס של חברת הניהול להעלות את הוצאות וכך תרוויח למעשה יותר.
    בשיטה הראשונה (fix ) האינטרס של חברת הניהול הינו להתייעל לטובת הבניין ולדעת עדיין  ששכרה לא יפגע מכך.


בחירת חברת ניהול מבנים ומשרדים מסחריים היא תהליך מרכזי שיכול להשפיע על תוצאות הפרויקט באופן עקרוני. כל הקריטריונים המצויינים לעיל חיוניים להצלחת הפרויקט, והם יכולים לשמש כמדריך לקבלת החלטה מושכלת ומותאמת לצרכי העסק. 

אהבתם? שתפו

דילוג לתוכן