שירותי ניקיון משרדים עם חברת אחזקה

בניין רוז הפצות שהם

בעולם העסקים, הרושם הראשוני עשוי להיות ההבדל בין עסק מסודר ונקי לבין אחר שנראה לא מסודר. בניין משרדים נקי ומסודר מעניק ללקוחות, למעסיקים ולעובדים תחושה של מקצועיות, היגיינה, ואמינות. זו סיבה מרכזית למה חברות רבות שוכרות את שירותי ניקיון למשרדים של חברת אחזקה מקצועית.

כל משרד לא משנה מה גודלו, צריך להיות נקי, אם לא למען יושביו אז למען לקוחותיו. עסק מוזנח משדר חוסר רצינות, חובבנות ולא מקום שכדאי לבוא אליו, במיוחד כאשר מדובר במשרד גדול של פירמה נחשבת, בו הסדר והניקיון ניכרים כמו גם הבלגן והלכלוך, ככל שיש בו יותר אנשים ומבקרים בו יותר לקוחות. 

ההבדל בין ניקיון משרד קטן למשרד גדול

מלבד הגודל הפיזי ואולי גם בזכותו, יש הבדלים מאוד משמעותיים בין ניקיון משרד קטן לגדול, בין השאר:

  1. בעוד שלמשרד קטן אפשר להסתפק באיש צוות ניקיון אחד שידאג לניקיון השוטף ברמה הבסיסית, במשרד גדול נדרש צוות שידאג הן לניקיון השוטף והן לניקיון היסודי שלאחר יום העבודה.
  2. משרד קטן לרוב מכיל מספר מצומצם של חדרים לניקוי, מה שהופך את המלאכה למהירה יותר וקצרה יותר. לעומת זאת, במשרד גדול, ישנם חדרים רבים הדורשים עבודה סביב השעון, לרבות חדרי שירותים ומטבחים שבהם עוברים אנשים רבים ברוב שעות הפעילות של המשרד.
  3. מטבע הדברים ניקיון יסודי של משרד גדול אורך זמן רב יותר ונעשה בדרך כלל לאחר שעות העבודה בכדי לא להפריע לשגרת היום במשרד ושהשוהים בו לא יפריעו למהלך הניקיון. 
  4. משרדים קטנים יכולים להסתפק בניקיון שוטף בתדירות נמוכה יותר של פעם או פעמיים או שלוש פעמים בשבוע, שלא כמו משרדים גדולים, מתוקף גודלם ואופי פעילותם הדורשים ניקיון באופן יומי שוטף.


דגשים נוספים לגבי ניקיון משרדים גדולים

משרדים גדולים יכולים גם להתחלק בבניינים שלמים או בניין אחד בעל מספר קומות ועל כן לא ניתן לבצע ניקיון בידי איש צוות אחד או צוות מצומצם. מספר צוותים של אותה חברת ניקיון משרדים המבצעת את העבודה בו זמנית ובכך מייעלת את ביצועה והופכת אותה מהירה יותר. מומלץ לשכור חברה אמינה ומומלצת ולבחור צוותים קבועים שמגיעים בכל יום לבצע את עבודתם, בין אם במהלך שעות העבודה ובין אם בשעות הערב, לאחר שאחרון העובדים מסיים את יומו (או לפחות רוב העובדים).

כמו כן, בעלי משרדים גדולים יקפידו להקצות משאבים תקציביים סבירים עד גבוהים לטובת שירותי ניקיון מקצועיים ואיכותיים.
ההרגשה הנעימה של העובדים, התדמית האיכותית והאמינה שמשרה משרד נקי, מסודר, מוקפד ומצוחצח, שהוא הפנים הקדמיות של החברה והדבר הראשון שלקוחות רואים בביקורם.

ניקיון משרדים בערב

ניקיון משרדים יכול להיעשות בכל שעות היממה, ניקיון בשעות היום מתקיים על מנת לעבוד באווירה נעימה ונקייה ולא לתת ללכלוך שהצטבר להסיח את הדעת מהעבודה במשרד. ובכל זאת, ישנן חברות המעדיפות לבצע את החלק העיקרי של הניקיון דווקא בערב, לאחר שאחרון העובדים מתפנה לביתו והמשרד ריק מיושביו.

היתרונות של ניקיון משרדים בערב

לניקיון משרדים בערב יתרון ברור שהוא משרד ריק, כלומר, מה שפחות הפרעות במהלך יום העבודה השוטף. גם אם במהלך יום העבודה מסתובב צוות ניקיון ומנקה דברים דחופים, הניקיון הגדול, הכולל קרצוף המטבח, שאיבה, שטיפת הרצפות ועוד נעשה בערב בשקט ובמרוכז מבלי שיושבי המשרד יפריעו לצוותי הניקיון ולהפך. אי לכך, ניקיון משרדים בערב מאוד ייסודי ומותיר את המשרד נקי ורענן מוכן ליום שלמחרת. מה גם, שלעתים תוך כדי ניקיון המשרד ביום, מתעורר הצורך לבצע את אותה הפעולה שוב ושוב באופן סיזיפי, כמו לדוגמה שאיבת שטיחים, תוך כדי כך שעובדים ולקוחות מסתובבים שוב ושוב על אותם השטיחים.

החסרונות

החיסרון של ניקיון משרדים בערב בא לידי ביטוי בעיקר במשרדים מאוד גדולים, בהם העבודה השוטפת יוצרת פסולת באופן קבוע, כזאת שלא ניתן להתעלם ממנה ולעבור על סדר היום ולא ניתן להמתין לצוות הניקיון שיגיע בערב, על מנת לפנות את הפסולת שהצטברה.
לכן לעתים, מעדיפות חברות מסוימות להעסיק עובד ניקיון אחד לניקיון שוטף במהלך היום וצוות שלם במהלך הערב, אשר משלים את המשימה ומנקה את המשרד ליום למחרת. 

תדירות הניקיון

לא בכל משרד קיימת דרישה לניקיון יסודי שוטף ולפעמים מספיק במספר ימים בשבוע בכדי לשמור על רמת ניקיון סבירה עד טובה מאוד, בעיקר במשרדים קטנים, על כן, חברות מסוימות קובעות מספר ימים בשבוע בהם מגיע צוות ניקיון בערב ומותיר את המשרד נקי באופן ייסודי שיישמר למחרת ועד לניקיון הבא. מצד שני, במשרדים גדולים או בבנייני משרדים, מומלץ לבצע ניקיון יסודי בכל ערב, בגלל אופי הפעילות האינטנסיבית של עובדי המשרד ולקוחותיו במהלך היום.

נקודה חשובה – היות ובערב אין אנשים במשרד בכדי לפקח על עבודת הניקיון ועל הנעשה תוך כדי, מומלץ מאוד לשכור חברת ניקיון אמינה וצוות קבוע עליו ניתן לסמוך שייבצע את העבודה שלשמה נשכר ואך ורק את העבודה הזאת.

אהבתם? שתפו

דילוג לתוכן