מערכת ממוחשבת לניהול אחזקה ביעילות

בניין פארק אולימפיה פתח תקווה

בעידן טכנולוגי ומתקדם, ניהול והאחזקה של נכסי נדל"ן התקדם והתפשט למערכות ממוחשבות מתקדמות שמטרתן לשפר את היעילות, לחסוך בזמןומשאבים ולשדרג את הנכסים. מערכות ממוחשבות לניהול אחזקה מהוות כלי טכנולוגי מהפכני שמסייעות לתפקד באופן אופטימלי בתחום הניהול ואחזקת בניינים. במאמר זה, נסקור את תועלות המערכות הממוחשבות לניהול אחזקה יעילה.

מהי מערכת ממוחשבת לניהול אחזקה?

מערכת ממוחשבת לניהול אחזקה היא תוכנה או פלטפורמה טכנולוגית שמיועדת לניהול ואחזקת בניינים ונכסי נדל"ן בצורה מרכזית ומרוחקת. המערכות מיועדות לשיפור היעילות והיכולת המנהלית של מפעילי הנדל"ן ומבצעות מגוון משימות, כולל תחזוקה מתוזמנת, ניהול חשבוניות, תכנון וניהול פרויקטים, ניהול דירים ותפעול השטח.

למערכת ממוחשבת יש את היכולת להשפיע רבות על אופן העבודה השוטפת ועל היכולת לייצר מערכת מקצועית בכל הקשור בניהול אחזקה. 

העבודה של מחלקת אחזקה מחולקת לשני תהליכי ליבה עיקריים שהם אחזקת שבר ואחזקה מונעת ובנוסף תהליכים נוספים כגון רכש, בטיחות , חלפים, קריאות שירות ועוד .קיים מגוון גדול של כלים ועבודות ברמות מחיר שונות ומגוונות.

אז האם זה הכרחי ?
התשובה היא – לא.
לא כל חברת ניהול הינה בגודל ובהיקף רלוונטי ולכן זה תלוי במצב תהליכי העבודה במחלקה. ניתן לנהל תקלות שבר ותהליכי ניהול באמצעות קובץ אקסל וכמה ניירות, זה יכול להיות פשוט וזול – אך מתאים לארגונים בגודל קטן עד בינוני.

מערכת ממוחשבת היא כלי שבא לייעל ולשרת את תהליכי העבודה. השתלבות התחלתית נכונה במערכת זהו שלב קריטי – במידה ואנו לא מקיימים תהליכים מסודרים, הסיכוי להטמיע בהצלחה את המערכת אינו גדול.

בהנחה שמטרת העל היא להביא את מחלקת אחזקה למצוינות, חשוב להקפיד על תיעוד ויצירת מעגל של איסוף נתונים, ניתוח ויישום.
חשוב לזכור שתהליכים אלו הם שינוי תרבותי והם לוקחים זמן ולכן כדאי לשאול את עצמנו מהי המטרה, מהו המצב הנוכחי והאם המערכת הממוחשבת תוכל לעזור לנו להתקדם.  


יתרונות מערכות הניהול והאחזקה הממוחשבות

  1. יעילות משמעותית – השימוש במערכות ממוחשבות לניהול אחזקה מסייע בחיסכון בזמן ובמשאבים. הן מציעות כלים לניהול מרחוק, גישה למידע תמידית, ויכולות לניהול מרחוק של תהליכים רבים. דוגמה לכך היא תכנות לניהול של מערכות חשמל, מערכות בטיחות, ואחזקה תת-חשמלית, שמציעות שליטה מרחוק במכשירי הבית החשמליים.
  2. שדרוג טכנולוגי – מערכות הניהול הממוחשבות תומכות בשדרוג טכנולוגי של הנכסים. כלי ניהול יכולים לאכוף תהליכי שדרוג טכנולוגי, כמו התקנת מערכות חימום חכמות, מערכות בטיחות מתקדמות וחדית, ושדרוג מערכות אנרגיה אפקטיביות.
  3. שיפור חווית המשתמש – מערכות ממוחשבות לניהול אחזקה יכולות לשפר את חוויית המשתמש לדיירים ולבעלי הנכסים. הן מציעות אפשרויות תקשורת נוספות עם הנכסים, דיווחים חשובים, גישה למידע ואפשרות לניהול אופטימלי של הנכס. כל זאת משפרת את החיים והשלטון של הנכס.


אנו בקבוצת איתן דוגלים ביעילות מרבית תוך שימוש במערכות ניהול אחזקה ובקרה המתקדמות במשק, דבר המייעל את העבודה ומשמר את המערכות ברמת תחזוקה גבוהה לאורך זמן.

אהבתם? שתפו

דילוג לתוכן