שיטות יישום אחזקה: המפתח לניהול יעיל ותחזוקה משופרת

מגדל מניבים כפר סבא

אחזקה היא התחייבות לשירות שבמסגרתה נעשה תחזוקה וניהול שוטף של מבנים או רכוש. כדי להבטיח שהשירות ימומן בצורה מקצועית ויעילה, ישנם מספר שיטות יישום אחזקה. השימוש בשיטות אלו מאפשר לחברות ולגופים לנהל נכסים ומבנים בצורה מתוחזקת וביעילות. לפניכם 3 שיטות יישום אחזקה בסיסיות:

  1. אחזקת שבר – תיאור תהליך פשוט בו כאשר משהו מתקלקל- אנחנו מתקנים. שיטת אחזקה זו הינה פשוטה וזולה יותר ובעלת עלות תפעולית גבוהה יותר.
  2. אחזקה מונעת – תיאור סט של פעילויות קבועות בתדירות קבועה. המטרה של פעילויות אלו הינן מניעת תקלות שבר והידרדרות של מצב המערכת.
  3. אחזקה חזויה – תיאור קבוצת פעילויות של איסוף נתוני המערכת (ללא עצירתה) וניתוח נתונים שיכוון אותנו לנקודת טיפול אופטימאלית וכך לא לעצור את המערכת לחינם. עלות גבוהה. 


*אולי כדי שתוסיפו תיאור מקרה לדוגמה להעמקת ההבנה של ההבדלים בין השיטות.

**איזו שיטה עדיפה לעבוד לפיה? מה אתם ממליצים?

לעיתים אנו שוכחים שנדרש לבצע בדיקה של עלות מול תועלת ושל החזר השקעה, לכן מרבית עולם האחזקה מתנהל בשיטת אחזקת שבר. זו אמנם שיטה פשוטה אך זהו גם יתרונה, היא אינה דורשת השקעה בתשתיות/ תהליכים.
לעומת זאת, בניית מנגנון של אחזקה מונעת דורש השקעה.
ישנו הצורך לבניית הפעילויות והתדירויות של הטיפולים הנדרשים במכונה בביסוס על הוראות יצרן המוכנה בשילוב חוות דעת מקצועית וניסיון קודם.
באחזקה חזויה ההתערבות היא רק כאשר אנו מזהים הידרדרות במצב המערכת הדורש זאת. 

אהבתם? שתפו

דילוג לתוכן